1
voicechatter, bra initiativ!
Postat av Soren den 20 Juni 2009, 02:08
32 kommentarer · 123 träffar
Tjenare
Jag var inne på playstars hemsida och kollade i deras filmarkiv där jag hittade preview på voicechatter. Fisher visar hur det funkar och vad som är bra med det. Jag måste säga att jag tycker att vi alla borde byta ut ventrilo mot voicechatter.
Anledningar:
*Du behöver ingen licens för att köra det (vilket du behöver på ventrilo)
*Ljudkvaliteten är mycket bättre
*Går köra clienten i linux utan massa extra program
*Comment kan vara i stort sett oäntligt långt
*Chatten är öppen hela tiden i botten
*När du ska flytta folk i rum så är det bara att dra den i "drag'N'drop". Som när du flyttar mappar i windows.
*Det utvecklas hela tiden
preview: http://playstar.se/spelfilmer- info/68
(Bra jobbat fisher! Om du tar detta illa upp så får du säga till så kan jag ta bort det från tråden)
Så vad tycker ni? Är det ett bra initiativ av playstar att börja köra voicechatter? Jag måste säga att jag gillar det. Tycker dock det ska bli svårt att få det att slå igenom
Jag var inne på playstars hemsida och kollade i deras filmarkiv där jag hittade preview på voicechatter. Fisher visar hur det funkar och vad som är bra med det. Jag måste säga att jag tycker att vi alla borde byta ut ventrilo mot voicechatter.
Anledningar:
*Du behöver ingen licens för att köra det (vilket du behöver på ventrilo)
*Ljudkvaliteten är mycket bättre
*Går köra clienten i linux utan massa extra program
*Comment kan vara i stort sett oäntligt långt
*Chatten är öppen hela tiden i botten
*När du ska flytta folk i rum så är det bara att dra den i "drag'N'drop". Som när du flyttar mappar i windows.
*Det utvecklas hela tiden
preview: http://playstar.se/spelfilmer- info/68
(Bra jobbat fisher! Om du tar detta illa upp så får du säga till så kan jag ta bort det från tråden)
Så vad tycker ni? Är det ett bra initiativ av playstar att börja köra voicechatter? Jag måste säga att jag gillar det. Tycker dock det ska bli svårt att få det att slå igenom