1
Datorproblem
Postat av uijh den 19 Maj 2009, 17:35
6 kommentarer · 166 träffar
Hej fragbite!
Idag när jag kom hem ifrån skolan så märkte jag att min dator inte gick att starta, tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig med detta. Ska försöka förklara problemet bra.
Igår funkade allting felfritt och jag satt och spelade lite wc3 som jag precis lagt in på datorn. Lite senare gick jag och la mig för att sova.
Men när jag slog på datorn när jag kom hem ifrån skolan idag så stod det upp att jag var tvungen att starta windows i:
Felsäkert läge
Felsäkert läge med nätverk
Felsäkert läge med kommandotolk
Senast fungerande konfiguration
Starta windows normalt
Jag har testat alla alternativen och det händer precis samma sak:
Den börjar ladda, men precis innan den kommer till stället där den läser in windows så är det precis som om att datorn startas om och bios menyn kommer upp sen kommer jag tillbaka till menyn där jag får välja hur jag vill starta windows.
Vad är felet och hur fixar man?
Är riktigt TACKSAM för hjälp då jag verkligen behöver datorn för skolarbete.
/ uijh
Idag när jag kom hem ifrån skolan så märkte jag att min dator inte gick att starta, tänkte att ni kanske skulle kunna hjälpa mig med detta. Ska försöka förklara problemet bra.
Igår funkade allting felfritt och jag satt och spelade lite wc3 som jag precis lagt in på datorn. Lite senare gick jag och la mig för att sova.
Men när jag slog på datorn när jag kom hem ifrån skolan idag så stod det upp att jag var tvungen att starta windows i:
Felsäkert läge
Felsäkert läge med nätverk
Felsäkert läge med kommandotolk
Senast fungerande konfiguration
Starta windows normalt
Jag har testat alla alternativen och det händer precis samma sak:
Den börjar ladda, men precis innan den kommer till stället där den läser in windows så är det precis som om att datorn startas om och bios menyn kommer upp sen kommer jag tillbaka till menyn där jag får välja hur jag vill starta windows.
Vad är felet och hur fixar man?
Är riktigt TACKSAM för hjälp då jag verkligen behöver datorn för skolarbete.
/ uijh