1
Linux/Ubuntu
Postat av fidde94 den 10 Januari 2009, 20:32
1 kommentarer · 23 träffar
Hej, jag har precis bestämt mig för att använda mig av operativsystemet Ubuntu på min dator. jag hade ingen aning om hur man då la in det på en CD-RW skiva och få den bootad så jag använde mig av windows programmet från Ubuntu-se.org, med det programmet kunde man installera Ubuntu direkt från windows och det funkade fint! men jag vill då ta bort mitt andra operativ system för att frigöra minnne till hårddisken, annars hade det inte varit någån mening att ha Ubuntu också då, dvs. två operativsystem.
syftet var ju att Ubuntu inte tar lika mkt plats som windows XP.
jag behöver då hjälp med att avinstallera Windows XP på någåt sätt utan att ta bort hela partisionen som innehåller både, windows XP och Ubuntu
eller finns det nåt annat sätt att installera ubuntu? från en skiva kanske, när det inte är någåt operatvisystem installerat?
tack i förhand, vill gärna ha svar
syftet var ju att Ubuntu inte tar lika mkt plats som windows XP.
jag behöver då hjälp med att avinstallera Windows XP på någåt sätt utan att ta bort hela partisionen som innehåller både, windows XP och Ubuntu
eller finns det nåt annat sätt att installera ubuntu? från en skiva kanske, när det inte är någåt operatvisystem installerat?
tack i förhand, vill gärna ha svar