Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Aktivitetsfältet borta,

Postat av paeron1 den 4 Januari 2009, 14:06
2 kommentarer · 229 träffar
Tja fragbite.

Nu är de så att jag har ett sjujävla jobbigt problem,

idag när jag starta datorn så hade jag inget aktivitetsfält, startmenyknapp, klockan, etc etc.

När jag håller in Startknappen händer det inget, jag har googlat efter det men inget har hjälpt mig.

Vet fan inte om jag kan förklara närmare...

Och när jag ska starta explorer.exe, via ctrl+alt+del > ny aktivitet, så kommer jag bara in på Utforskaren och så.

Mina ikoner syns inte heller på skrivbordet och jag kan inte högerklicka eller någonting!

Kanske, har det här någonting om Litestep(?) att göra?

Jag läste guiden "Snyggt Skrivbord" och testade Litestep, men beslöt sen att ta bort det.

Igårkväll funkade allt perfekt, och jag har testat startat om datorn ett x antal gånger..

Just nu håller jag på att göra en virussökning och får se om det ger något resultat.

Så om ni har någon minsta lilla idé om hur jag får tillbaka mitt aktivitetsfält så skulle de hjälpa.

Tack på förhand.

EDIT: Okej, jag har konstaterat att det är Litestep som gjorde det.

Som han skrev; "Om man inte vill patcha något så kan man bara installera ett annat shell, dvs inte explorer.exe. Teman hittar ni enklast på customize.org och hur det ser ut hittar ni längre ner. ___Detta är alltså ett program som tar bort aktivitetsfältet i windows och använder sitt egna "shell"___, detta kan inte kombineras med installation av UX theme Patcher utan "antingen eller".

Nu till min nya fråga, hur använder jag Windows Orginal "shell"?
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..