1
IRC Trojan...
Postat av lossah den 29 November 2004, 16:52
13 kommentarer · 55 träffar
Hej!
Ja, det är väl mitt problem...Och ni som ska klaga på att jag ska söka i forumet, gör något annat än att sätta sig och slösa tid på en kommentar åt min tråd.
"You are infected with a trojan, please clean your PC (ID: 625)."
Det jag har testat:
Formatering: Formaterat om HELA datorn 3 gånger.
Anti-Virus Scan: NOD 32, Norton 2003 (uppdaterat), F-Secure Anti-Virus 2005, Stinger, Panda Anti-Virus OnLine. Varit inne på www.trendmicro.com och scannat även där.
Rensning av Spyware: Ad-Aware, Spyware Doctor.
Trojan rensnings-program: Anti Trojan Elite, Anti Trojan Shield.
Har även kikat på www.quakenet.org , sökte på "Trojan", fick upp alternativ på vad jag skulle göra för att åtgärda detta, svaret var att jag skulle klicka på en länk, en länk som inte fungerade.
Tack på förhand!
Ja, det är väl mitt problem...Och ni som ska klaga på att jag ska söka i forumet, gör något annat än att sätta sig och slösa tid på en kommentar åt min tråd.
"You are infected with a trojan, please clean your PC (ID: 625)."
Det jag har testat:
Formatering: Formaterat om HELA datorn 3 gånger.
Anti-Virus Scan: NOD 32, Norton 2003 (uppdaterat), F-Secure Anti-Virus 2005, Stinger, Panda Anti-Virus OnLine. Varit inne på www.trendmicro.com och scannat även där.
Rensning av Spyware: Ad-Aware, Spyware Doctor.
Trojan rensnings-program: Anti Trojan Elite, Anti Trojan Shield.
Har även kikat på www.quakenet.org , sökte på "Trojan", fick upp alternativ på vad jag skulle göra för att åtgärda detta, svaret var att jag skulle klicka på en länk, en länk som inte fungerade.
Tack på förhand!