Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pixlar i videos?

Postat av gimpsuit den 13 Oktober 2008, 21:46
3 kommentarer · 136 träffar
Tjabare!

Ganska vag topic jag vet, dock så vet jag inte hur jag skulle kunna förklara det bättre. Det är nämligen så att jag nyligen byggt ihop en ny dator och den är igång och funkar utmärkt förutom då jag kollar på främst .avi filer. När jag drar en helskärm så är kvaliten inte alls bra, det är inte fel på filen då dessa såg riktigt bra ut på en annan burk. Det är inte jätteallvarligt men jag stör mig väldigt mycket på det och vill gärna få pixelfri bild när jag ser på t ex mina serier.

Det ser ut alltid ut så här i princip: http://data.fuskbugg.se/skalma n01/pixlar.jpg

Jag vill tillägga att då jag ser på tex 720p så är det problemfritt. Det är då jag ser på .avi detta uppstår.

Har ingen aning vad det kan vara somsagt, kollat runt lite och inte hittat något alltför givande. Provat kollat runt lite på graffekortet och även laddat hem codecs (ffdshow). Uppskattar all hjälp man kan få.

Tackar, Fred.

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..