1
Problem med Micboost
Postat av venTiL- den 4 September 2008, 17:56
0 kommentarer · 126 träffar
Hej!
Jag har ett Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Music ljudkort.
När jag sätter på Micboost på det så Låter det jag spelar in väldigt konstigt.
Det är så man kan tänka sig att ett rymdskepp låter , eller en syren av en polisbil eller liknande med snabbt växlande frekvens höjning/sänkning i takt.
Detta händer bara när jag använder micboost vilket jag måste göra för att få högre dB.
Jag är säker på att det är ljudkortet då jag precis har bytt headset från ett Ice Mat Siberia till ett SteelSeries 4H.
Vad kan detta bero på?
Att tillägga som kan vara bra att veta är att jag måste ha line-in i kryssad dvs att den är inaktiverad.
Är den inte det så inaktiveras Microphone automatiskt och det konstiga ljudet kommer direkt i headsetet ist.
Samma när jag formaterat om hårddisken eller installerat om mjukvaran.
venT är uppkopplad nu Rapportera inlägget Redigera/radera meddelande
Har du ett sånt här kort?
Vad tycker du om det?
Har du problem med det?
MOGNA KOMMENTARER TACK!
Jag har ett Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Music ljudkort.
När jag sätter på Micboost på det så Låter det jag spelar in väldigt konstigt.
Det är så man kan tänka sig att ett rymdskepp låter , eller en syren av en polisbil eller liknande med snabbt växlande frekvens höjning/sänkning i takt.
Detta händer bara när jag använder micboost vilket jag måste göra för att få högre dB.
Jag är säker på att det är ljudkortet då jag precis har bytt headset från ett Ice Mat Siberia till ett SteelSeries 4H.
Vad kan detta bero på?
Att tillägga som kan vara bra att veta är att jag måste ha line-in i kryssad dvs att den är inaktiverad.
Är den inte det så inaktiveras Microphone automatiskt och det konstiga ljudet kommer direkt i headsetet ist.
Samma när jag formaterat om hårddisken eller installerat om mjukvaran.
venT är uppkopplad nu Rapportera inlägget Redigera/radera meddelande
Har du ett sånt här kort?
Vad tycker du om det?
Har du problem med det?
MOGNA KOMMENTARER TACK!