Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

pc/tv förbindelse = flimmer på tv

Postat av RMx den 18 Juli 2008, 20:28
7 kommentarer · 352 träffar
Hejsan alla fragbitare, jag behöver er hjälp igen ;)

Jag har länge velat köra ihop datorn med tv så att man då kan glo på bra filmer fast på tv skärmen istället.

Drog in till databutiken och köpte PC-TV Cable kit och sedan hem direkt och koppla upp att med tv därefter en del strul och jag fick installera om drivrutinerna men nu har jag nått så långt att jag fattar hur jag får bild på min skärm samtidigt som tv'n lr bara tv'n/skärmen eller båda fast bredvid varandra osv, men det är inte något problem..

Problemet är att bilden på tv'n är skit! Det ser nästan ut som när man förr i tiden kopplade in ett nintendo men satt på fel kanal men som sagt jag har prövat runt med att ha försökt söka kanal/externa inställningar/massvis av olika grafikkortsinställningar på enheten men fortfarande är tvbiladen skit och bara flimmrar som ett lagar av myrornas krig ovanför..

Jag använder en scartkontakt mellan datorn och som är kopplade till en vanliga allmän gammal tv..

Hur gör jag för att ordna en bra bild på tv'n?

// RMX
Föregående tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..