Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datakunniga, titta hit!

Postat av dQnielisonfire den 19 Juni 2008, 20:23
8 kommentarer · 160 träffar
Hallå alla datakunniga på Fragbite!

Innan ni läser så vill jag att ni ska veta att jag har sökt i forum/google utan resultat på just mitt problem. Därför vänder jag mig till er där ute i hopp om att få hjälp.

Det är så att jag ska formatera om min dator (Compaq Evo D310).

Jag går in i BIOS och väljer att datan ska boota från CD, och nu kommer problemet. Den vill inte.

När jag sedan har startat om datorn då den ska boota från CD så kommer Compaq loggan fram och sedan en grå remsa som börjar laddas. Den slutar ladda innan hälften, och ett felmeddelande kommer fram där det står att filen \\\\\\\\WINDOWS\\\\\\\\SYS TEM32\\\\\\\\CONFIG\\\\\\\\ ;SYSTEM saknas eller är försvunnen.

Det står sedan att man kan försöka reparera detta med hjälp av installations-CD:n och att klicka R vid första skärmbild.

När man då har gjort detta så börjar den där remsan att laddas om på nytt och allt går runt i en stor ond cirkel.

Jag kan på så vis inte fortsätta min installation.

Vad är felet och hur ska jag göra för att kunna fortsätta min xp installation? TACK!

!UPPDATE!

När jag följde rådet från #1 och "pepprade F8" så kom jag helt plötsligt in till avancerade alternativ för Windows. När jag sedan väljer att starta i felsäkert läge eller i felsäkert läge med kommandotolk så kommer det upp vilka fel jag har, sedan börjar allting om igen. :( HJÄÄLP!
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..