Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Allvarligt hårddisk problem

Postat av d4wwe den 28 September 2004, 22:24
19 kommentarer · 58 träffar
Jag installerade om windows för ett tag sen (uppgraderade). Mitt i installationen kom det upp en varningsruta som talade om att det inte gick att fortsätta installationen. Då försökte jag att formatera hårddisken via win xp skivan, men när jag försökte med det som kom felmedelandet:

Det går inte att hitta någon hårddisk på datorn.

Kontrollera att hårddiskenheterna är ikopplade och ordentligt anslutna till datorn. Kontrollera också att alla diskrelaterade
maskinvaruk onfigurationer är korrekta. Du kanske behöver köra ett installationsprogram eller ett diagnostikprogram levererat
av maskinvarutillverkaren..

Det är dock inget fel på hårdvaran eftersom att diagnostiktest visar på att hårdisken fungerar som den ska. Jag misstänker att det är något fel i bios.

Jag har försökt att hitta hårddisken via en win 98 diskett (fdisk), men utan resultat.

Jag har även öppnat burken och kontrollerat att hårddisken är korrekt ansluten.

Hur ska jag göra för att datorn ska hitta hårddisken?

Btw så är hårddisken en 80GB SATA (7200RPM) m. 8MB DataBurst. Datorn är förövrigt en DELL dator.
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..