1
Vad har jag missat?
Postat av aliex den 9 Mars 2008, 21:02
10 kommentarer · 226 träffar
Jag fick en bärbar dator för ett tag sen, helt ny. Trots det så laggar spelen, t ex på wow har jag bara 9 fps, CoD4 kan jag inte ens lira. Nån som vet vad det kan bero på? för jag tror att datorn ska klara dessa spelen relativt bra iaf.
Såhär ser datorn ut:
Systemmodell: HP Pavilion Dv9500 NoteBook PC
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 (2 CPUs). ~1,8GHz
Minne: 1982 RAM
DirectX10
Grafikkort: NVIDIA GeForce 7150M/ nForce 630M
Integrated RAMDAC
Drivrutins versionen jag har nu är: 7.15.0011.6743 (Engelska)
Om den är rätt eller inte vet jag inte men tog vad jag fick tag på från Nvidias hemsida men då namnet på grafikkortet är så krångligt är jag osäker på om jag fick rätt.
(tycks inte hitta rätt drivers till grafikkortet, då det inte finns att ladda ner från Nvidias hemsida)
Jag är inte så haj på datorer men säg till om det är något mer ni vill veta om datorn så lägger jag till det i texten!
Tack på förhand!
Såhär ser datorn ut:
Systemmodell: HP Pavilion Dv9500 NoteBook PC
BIOS: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 (2 CPUs). ~1,8GHz
Minne: 1982 RAM
DirectX10
Grafikkort: NVIDIA GeForce 7150M/ nForce 630M
Integrated RAMDAC
Drivrutins versionen jag har nu är: 7.15.0011.6743 (Engelska)
Om den är rätt eller inte vet jag inte men tog vad jag fick tag på från Nvidias hemsida men då namnet på grafikkortet är så krångligt är jag osäker på om jag fick rätt.
(tycks inte hitta rätt drivers till grafikkortet, då det inte finns att ladda ner från Nvidias hemsida)
Jag är inte så haj på datorer men säg till om det är något mer ni vill veta om datorn så lägger jag till det i texten!
Tack på förhand!