1
Cyclic redundancy check
Postat av Triggen den 20 Februari 2008, 00:13
0 kommentarer · 111 träffar
Idag hade jag reccat på en pcw och sparat demot efteråt, efter praccen kollade jag på demot och satt senare på internet och chattade etc. När jag sedan skulle rara in min demofil så slutade den flytta filen efter 2% klar och ett felmeddelande poppade upp från ingentans som sa "Cyclic redundance error-CRC," nu är det så att jag HAR googlat runt och kollat vad det är för något felmeddelande och såg att det hade med korrupterade filer eller data. Främst på CD skivor och floppy diskar med mera, det jag ej förstår är varför jag får detta CRC error meddelande när jag inte ens har gjort någonting annat än att kollat på demo filen och försökt rara in den i ett akriv i windows.
Jag förstår inte varför filen har blivit korrumperad och att det inte längre går att kolla på demot längre än slutet av pistolrundan, när dessutom filen har samma filstorlek som den hade när jag nyss spelat in demot. Finns det NÅGON alls som har varit med om detta på något sätt och vet hur jag ska kunna åtgärda detta så vore jag MER än tacksam, jag har även testat att gå in i cmd och skriva "chkdsk" för att försöka lokalisera ifall det var ett hårddiskfel men det funkade inte så bra.
Stavfel bjuder jag som vanligt på...
Jag förstår inte varför filen har blivit korrumperad och att det inte längre går att kolla på demot längre än slutet av pistolrundan, när dessutom filen har samma filstorlek som den hade när jag nyss spelat in demot. Finns det NÅGON alls som har varit med om detta på något sätt och vet hur jag ska kunna åtgärda detta så vore jag MER än tacksam, jag har även testat att gå in i cmd och skriva "chkdsk" för att försöka lokalisera ifall det var ett hårddiskfel men det funkade inte så bra.
Stavfel bjuder jag som vanligt på...