1
Grafikkort + RAMminne
Postat av l0G0tYP3 den 15 Februari 2008, 19:13
7 kommentarer · 107 träffar
Har funderat lite på att köpa något nytt grafikkort och även RAMminne, det är väl det som påverkar spelets grafik mest? Om inte vad ska jag köpa?
Aja iallafall på system requirements brukar jag faila på just RAM eller/och Videokort. Är ingen direkt dataexpert btw.
Så jag sitter med 1 RAM nu och om jag skulle öka till två, skulle det påverka sådär jättemycket, eller inte ens märkbart?
Om jag skulle köpa grafikkortet och RAMminnet, hur pass bra skulle jag lira spelen som COD och CRYSIS, och även hur länge jag skulle kunna "hänga med" med detta grafikkort.
1 RAM minne skulle jag lägga till sånnafall
Graffekort typ 8600 eller 8800, vad är skillnaden btw?
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
Graffekort: Geforce 7500 LE
-.- Tänkte väl 1gig va självklart, aja 8800gt är ganska mycket dyrare än 8600. Vad klarar 8600 av? Om jag ska köpa 8800gt kan jag faktiskt lika gärna köpa ny dator :)
Aja iallafall på system requirements brukar jag faila på just RAM eller/och Videokort. Är ingen direkt dataexpert btw.
Så jag sitter med 1 RAM nu och om jag skulle öka till två, skulle det påverka sådär jättemycket, eller inte ens märkbart?
Om jag skulle köpa grafikkortet och RAMminnet, hur pass bra skulle jag lira spelen som COD och CRYSIS, och även hur länge jag skulle kunna "hänga med" med detta grafikkort.
1 RAM minne skulle jag lägga till sånnafall
Graffekort typ 8600 eller 8800, vad är skillnaden btw?
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+
Graffekort: Geforce 7500 LE
-.- Tänkte väl 1gig va självklart, aja 8800gt är ganska mycket dyrare än 8600. Vad klarar 8600 av? Om jag ska köpa 8800gt kan jag faktiskt lika gärna köpa ny dator :)