Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bluescreen vid installation av windows

Postat av Internetargumenterare den 6 November 2007, 17:41
6 kommentarer · 197 träffar
Hejsan!

Jag införskaffade mig en dator för inte så längesedan, och när jag skulle installera windows så får jag en bluescreen precis innan jag ska välja hur jag vill installera windows. I bluescreenet står det såhär:

"Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem med din dator. Om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. Om meddelandet visas igen bör du utföra följande steg:

Kontrollera om datorn har några virus.Ta bort alla hårddiskar eller hårddiskstyrenheter som nyligen installerats. Kontrollera att hårddisken är korrekt konfigurerad och terminerad.
Kör CHKDSK /F för att kontrollera om hårddisken är skadad.
Starta sedan om datorn.

Teknisk information:

*** STOP: 0x0000007B (0xF78DA524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)"

Jag tar då förgivet att det är hårddisken det är något fel på.

Några virus kan jag ju inte ha då jag inte ens fått chansen att skaffa några än, och hårddisken är inte skadad för jag har kört Linux och ett annat Windows på den (men det klyddar när jag ska installera drivrutiner på det andra Windows).

Det enda återstående är konfiguration och termination. Termination vet jag inte ens vad det är för något och jag vet inte hur konfigurationen ska vara, så om någon skulle kunna hjälpa mig med detta problem så vore jag evigt tacksam.

Hårddisken jag har är Samsung SpinPoint HD250HJ 250GB 7200rpm 8MB SATA2 och moderkortet jag har är Asus P5K iP35 om det hjälper.

Värt att nämna är väl att det är en ghost och att jag har installerat med denna skivan på andra datorer och det har fungerat då.

Tack på förhand.
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..