Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med Soundblaster!

Postat av marux den 12 Oktober 2007, 20:05
1 kommentarer · 106 träffar
Wiee

Har ett stort problem, fick just tillbaka min dator som har varit på lagning hoss Nicator (serviceföretaget), för att göra en lång historia kort så började jag installera alla drivrutiner med mera och kom så småningom fram till ljudkortet. Allt gick finnemang, efter installationen skulle jag som vanligt starta om datorn.

När så har gjorts så får jag upp medelandet vid startup att en .dll-fil saknas, USCH då tänker jag och drar genast en google på filen. Jag har faktiskt glömt bort vad den heter, men jag är säker på att det var ett dumt drag att uppdatera den.

Hur som helst så är det inte det som är problemet, den tillhörde programmet och inte Windows.

Men efter ännu en reboot så säger datorn åt mig att devcon32.dll är fel, gammal eller vad det nu stod. ajdå tänker jag och börjar misstänka att de som lagat datorn har lagt in en annan version av Windows XP än den jag hade.

Jag uppdaterar devcon32.dll men nu händer det roliga...devcon32 är filen som innehåller programkoden för att mitt Soundblaster-ljudkort ska komminucera med datorn - så nu tror datorn att jag inte har något ljudkort för filen gjorde ingen nytta (suprise)! Jag har inget ljud.slut.

Vad göra? (Kommer i skrivande stund på att kolla om de har installerat servicepack2 på datorn, testar det först.

** det JAG vill ha hjälp med är att hitta originalversionen av devcon32.dll... har nån Soundblaster Audigy 2 som kan skicka sin? :D hittar fan ingen hjälp på internet.
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..