Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Att konfigurera musen, cs

Postat av Konke den 22 Juli 2004, 16:02
27 kommentarer · 428 träffar
By: Macce

mus: ie 3.0
matta: ratpad :]
skärm: 19tum
upplösning: 800 * 600
hz: 144

Saker att fixa för musprestanda
1. Kryssa ur Förbättra pekarens precision (ok kanske lite noobigt o ha med den)
2. usb = 125 hz. Ju högre hz du har på skärmen ju mer av musens data komer komma ut på skämen. Så när jag började använda Reforce så ändrades musens hastighet och jag fick snällt ändra min sens från 2 till 1.5. (kommer 1/4 varv)
3. KÖR VSYNC AV. Vsync påverker musen ger en annan muskänsla. Då vsync räknar ut 3fps i förväg, För att fps ska vara samma som skärmens hz.
4. Logitech drivisar ger negative musacc kör windows HID-Compliant drivisar.
5. Vet faktiskt inte om detta stämmer men jag antar att det xpmousefix gör är "SmoothMouseXCurve"=hex:00,... . Vilket låter som att det ger mousesmooting. Istället skriv in i CS "launch options" -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd.

Bra proggs
Reforce Ställer in skärmens hz
Powerstrip Ställer in skärmens hz, Ändrar gamma, Stänger av vsynck
mparam Kollar om det existerar någon musacc
GTU Tweakar gfx kortets inställnignar. Bara en inställning jag vill åt dock.

CS gutt
För att få cs att se bättre ut på långa avstånd där det kan bli lite suddigt. Ställ in anistropic filtrering i inställningar. Men detta är inget för laggdatorer *min. Så istället ladda ner nåt tweakprogg som Geforce Tweak Utility GTU och i opengl inställningar bocka i "Level of texture detail" och sätt denna på -0.5.

Tråkiga Förklaringar :=
Varför sluta använda powerstrips hz inställning och istället använda reforce?
I början hade jag 60 hz på skärmen men med powerstrip inställt på 100 hz dock påverkar inte powerstrip musens datapacket ut på skärmen som påverkas av vilken hz skärmen är inställd på i egenskaper. Så jag fick forfarandes bara 60 packet av de 125 skickade ut på skärmen.

Men med reforce så tvingas HZ i Win ligga på det man ställer in i reforce. Nu höjs mins sens med det dubbla men även musen reagerar dubbelt så snabbt som innan. Men det är inget som man märker. Om man ofta byter upplösning kan man ju alltid Använda både powerstrip och r reforce t.ex. köra 100 hz på alla upplösningar i Reforce. Men ha powerstrip inställt på högsta hz. Då ändras inte sensen om du ändrar upplösning ofta. Ungefär som innan när man körde powerstrip och skärmen alltid skickade ut 60 packet fast nu 100. Kan vara en lösning för at få lite mer reaktion på musen.
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..