Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Corrupta Filer

Postat av Undie den 3 Juli 2004, 12:59
7 kommentarer · 151 träffar
Hej FB !
Jo det är såhär att när jag laddar ner .rar filer, (xx/14.3 MB) oftast eftersom det är standard release format, så händer det då o då att nån fil blir corrupt .. sen har jag provat att hämta om filer ca 200 ggr (lät den stå på över en natt) ..

Allt jag vet är att det har med nätverkskortet o göra för jag har provat att byta nätverkskort och då fungerar filen ..
Så det har inte med hårddisken o göra för er som tänkte rekommendera "chkdsk" ..

Men vad exakt är fel med nätverkskortet och vad kan jag göra för att fixa detta ?
Skriv inte: "Ha kvar det kortet som fungerade" .. för vissa filer blir corrupt med det kortet osv.

Jag har en router (D-link 604+ Wireless) men jag har den ansluten till min dator med TP sladd .. Jag har installerat senaste FirmWare för att se om det hjälpte, men icke ..
Nätverkskortet är ett "Marvell Yukon Gigabit Ethernet Adapter" som är ett integrerat kort i moderkortet .. Har fungerat hur bra som helst och bara 1 av 1000 filer har blivit såhär ... Jag har varit med om det tidigare men har då inte heller fått rätt på det :(

Jag har sökt igenom dels hela DC++'s forum eftersom det var där det hände första gången .. och deras tips hjälpte mig inte ..
Sen hittade jag ett svenskt DC++ forum men inte heller där kunde någon direkt hjälpa mig ..

Jag har googlat i säkert 4 timmar totalt efter en lösning men dock inte hittat ..
Så nu vänder jag mig hit i hopp om att någon kan hjälpa mig .. tack ..
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..