Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Prob med SP1

Postat av labbe den 1 Juli 2004, 19:12
23 kommentarer · 34 träffar
Jag har brottats med ett litet hårddiskproblem de senaste timmarna. Det gäller buggen som dyker upp i Windows när man har en hårddisk som är större än 137gb så visas det inte mer än 128gb (Nej det har inte med Windows räknesystem att göra). Jag har en 160 gb WD och ser bara att den har storleken 128gb.

Jag har löst problemet förut genom att lägga till en fil i regedit. Men nu, efter den senaste omformateringen, lyckades jag inte lösa problemet på det sättet och jag fick istället veta att man kunde lösa det genom att installera SP1 (Service Pack 1) till mitt Windows XP Pro.

Tyvärr har det nu blivit så att när jag ska installera SP1 får jag detta felmeddelandet:
The file c:\windows\system32 2;drivers\atapi.sys is open or in use by another application. Close all other applications and the click Retry.

Jag har testat att
1. Ta bort värdet som jag lade till i regedit.
2. Stänga ned alla program förutom de som behövs för installationen av SP1 (installationsprogrammet och Internet Explorer)
3. hitta atapi.sys under processer och stänga ned det men det ligger inte där

Någon som har en aning om hur jag kan åtgärda problemet så att jag kan installera SP1 för att därmed eliminera mitt hårddiskproblem?

Tack på förhand / labbe
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..