1
Behöver jag formatera om?
Postat av MuckuzZ den 24 Januari 2007, 18:06
3 kommentarer · 167 träffar
Tjenna! Jag har aldrig brytt mej om att installera någon brandvägg eller något slags virus program innan. Jag tänkte att jag får inga virus endå, vilket var ganska korkat resonerat. Helt plötsligt så började det dyka upp en massa pupops precis hela tiden. Jag tängte att jag kör med ad-aware och lite annat sjitt som brukar funka. Men det fungerade inte. Så jag tängte att jag blir helt enkelt tvungen att köra med lite grövre grejjor.Jag har prövat med 3 olika popup blocker program, ad-aware 6 pro, spybot, TuneUp Utilities 2007, Norton Antivirus 2007 och F-Secure Anti-Virus Client Security. Jag har hittat vart viruset ligger och vad det heter. Men går jag till mappen där dom ska ligga så finns dem ju inte där. Och inga av virus programen kan ta bort filerna för dem byter namn står det. Och alla popups bara tränger igenom alla brandväggar och blockerings program jag har.
Är det någon som har ett bra tips på ett program som kan ta bort viruset. Eller måste jag formatera om datorn?
Om jag skall formatera om datorn så funderar jag på vilket operativ system jag ska ha. Kanske borde jag bröva Windows Visa. Men jag vet inte så mycket om det. Om det är bra eller dåligt eller vilken prestanda som krävs utan att datorn tänker segare.
Min dator har :
2.4 GHz processor
1 GB Internminne
240 GB Hårddisk
ATI Radeon 9550 AGP (128 MB minnesstorlek)
Min dator kommer klara det utan att man märker den minsta lilla skillnad va? För jag blir så sur när datorn behöver tänka när man skall uppna en mapp eller att fönstret laggar iväg när man drar det fram och tillbaka eller liknande små grejjer
Tack! ;D
Är det någon som har ett bra tips på ett program som kan ta bort viruset. Eller måste jag formatera om datorn?
Om jag skall formatera om datorn så funderar jag på vilket operativ system jag ska ha. Kanske borde jag bröva Windows Visa. Men jag vet inte så mycket om det. Om det är bra eller dåligt eller vilken prestanda som krävs utan att datorn tänker segare.
Min dator har :
2.4 GHz processor
1 GB Internminne
240 GB Hårddisk
ATI Radeon 9550 AGP (128 MB minnesstorlek)
Min dator kommer klara det utan att man märker den minsta lilla skillnad va? För jag blir så sur när datorn behöver tänka när man skall uppna en mapp eller att fönstret laggar iväg när man drar det fram och tillbaka eller liknande små grejjer
Tack! ;D