1
System Alert Popup
Postat av MusseGöteborg den 15 Januari 2007, 16:55
0 kommentarer · 69 träffar
Det är så att jag hade en väldigt massa virus på min dator, med nöd och näppe klarade jag av att får bort alla 81 virus efter sökning med flera olika program.
nu är funkar datorn bra men det finns en irriterande popup kvar.
nere i högerflanken av datorn så kommer det upp ett meddelande där det står...
System Alert
system detected virus activities. these may impact the performance of your computer. please, use antimalware software to clean and protect your system from parasite programs.
click this baloon to get all available software.
detta är ett falsk larm så långt jag kan se, jag gick in på kontrollpanelen och lägg till eller ta bort årogram, ögnar igenom och ser System Alert Popup storlek 1 236,00 mb... jag trycker på tabort program då kommer det fram en ruta där det står You need to reboot your computer to finalize aninstallation. reebot now?
jag trycker på ok och då popar en varningsruta fram där det står avsluta alla program och man har 10 sekunder på sig, det står wait while system alert popup uninstalls, sen när 10 sekunderna har runnit ut så startar datorn om, MEN programmet och problemet är forttfarande kvar.
hur ska jag ta mig till ?
tacksam för seriösa svar
nu är funkar datorn bra men det finns en irriterande popup kvar.
nere i högerflanken av datorn så kommer det upp ett meddelande där det står...
System Alert
system detected virus activities. these may impact the performance of your computer. please, use antimalware software to clean and protect your system from parasite programs.
click this baloon to get all available software.
detta är ett falsk larm så långt jag kan se, jag gick in på kontrollpanelen och lägg till eller ta bort årogram, ögnar igenom och ser System Alert Popup storlek 1 236,00 mb... jag trycker på tabort program då kommer det fram en ruta där det står You need to reboot your computer to finalize aninstallation. reebot now?
jag trycker på ok och då popar en varningsruta fram där det står avsluta alla program och man har 10 sekunder på sig, det står wait while system alert popup uninstalls, sen när 10 sekunderna har runnit ut så startar datorn om, MEN programmet och problemet är forttfarande kvar.
hur ska jag ta mig till ?
tacksam för seriösa svar