Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator -> Tv / S-video probs!

Postat av Slowrunnstah den 16 Oktober 2006, 18:57
16 kommentarer · 81 träffar
Hejsan!

Var precis på Clas Olsson och inhandlade mig själv en S-Video kabel på 1.5 meter (ljuduttag+den gula kabeln i datorn som smålter ihop och blir till en scartkabel i Tv:n)

Självklart skulle det inte funka smärtfritt att bara koppla in sketen från datorn till tv:n =(
ett par problem uppstod

* Bilden på Tv:n är för stor för skärmen. När man förflyttar muspekaren till ett hörn av tvskärmen så flyttar sig bilden (ungefär som i en adobe acrobatfil , pps) vilket iofs är bra. Men självklart vill jag ha så att HELA bilden som jag ser på datorn ska vara exakt så på TV:n O_o.. har varit inne och pillat lite i inställningarna och flyttat runt bilden på tv:n men det blev inte tillräckligt.

* Själva bilden är flimmrig som fan. Har ställt in det så gott det går men det duger inte. färgerna flimmrar fortfarande

* Ett annat problem uppstår när man ska försöka spela upp en film i Media Player eller Winamp = Filmrutan är svart!!!?! Fattar ingenting. Självklart hade jag provat VLC innan och det funkade prima ända tills nu, då programmet vägrar starta :S Det står bara så fort man försöker starta programmet: VLC Media Player har stött på ett problem och måste avslutas;

- Vad har jag då försökt göra åt detta?

Jo, jag har bytt upplösningar. Allt ifrån 800x600 till 1600x1200, Höjt och sänkt frekvensen (fps:en) från 47 till 100, Bytt färgupplösning från 256färger till ett antal miljoner. Installerat om VLC ett x antal gånger / Provat olika versioner av det o.s.v. Quicktime funkade också men den klarar som vi många vet inte av så många filtyper. startat om datorn 12451ggr. Inget hjälper.

Någon som kan komma med ett förslag på vad som kan göras?
Någon som kan säga vad ni har för sorts inställningar där inne på "flera bildskärmar"?
Något annat skönt program som kan spela upp filmer (Helst så man kan lägga in subtitles, .srt .sub)

Har ett Asus Radeon 9600PRO om det kan vara till någon nytta
Och ja jag har kollat runt lite snabbt ibland trådarna men inte riktigt hittat det jag söker. Kanske missat en fet tråd (?)

Vet inte riktigt själv vad jag har för problem men problem är det iaf :P Tacksam för alla möjliga tips och trix =)

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..