Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ati Catalyst problem!

Postat av voilala den 13 September 2006, 09:26
19 kommentarer · 129 träffar
Hejsan hoppsan alla fbare. Nu äre så här att det har blivit dax för nya drivisar till grafikkortet men allt bara kör ihop sig. Jag tankade de nyaste drivisarna och Microsoft .NET Framework 2.0. Jag avinstallerade de gamla drivisarna och körde drivercleaner PRO. Installerade Framework och sedan Catalyst, startade om datorn. Vid inloggningsmenyn var allt helt screwed up, inne i windows upptäckte jag att upplösning var 640x480 samt att det var 4bitars färg, inställningarna går inte att ändra.

Grafikkortet är installerat men kollar jag vem som designerat drivrutinen så står det att det är windows corporated.

Jag har uppdaterat chipsettet, avinstallerat och installerat på nytt ett flertal ggr utan resultat. Har även testat andra drivirutiner utan resultat (omega) samma fel inträffar. Jag har blivit tvungen att köra systemåterställning för att få grafikkortet att fungera korrekt.

Hur skall jag kunna uppdatera mina drivisar och få det att fungera?

Hoppas att någon har svar på mina frågor, tacksam för svar.

Gfx: Ati Radeon 9600xt 256mb

CPU: Amd athlon 2600+

MB: VIA KT400

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..