Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Windows XP problem!!

Postat av Brat123 den 27 April 2004, 23:42
9 kommentarer · 95 träffar
När jag installerar winXp med SP1 så avbryts installationen och skärmen blir blå med en vit text:

Ett fel uppstod och Windows har stängts för att förebygga problem
med din dator.

Om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om
datorn. Om meddelandet visas igen, bör du utföra följande steg:

Kontrollera om datorn har några virus. Ta bort alla hårddiskar
eller hårddiskstyrenheter som nyligen installerats. Kontrollera
att hårddisken är korrekt konfigurerad och terminerad.
Kör CHKDSK /F för att kontrollera om hårddisken är skadad.
Starta sedan om datorn.

Teknisk information:

*** STOP: 0x0000007B (0xF898563C,0xC0000034,0x00000 000,0x00000000)

Jag har använt senaste drivrutiner från tillverkarens hemsida till S-ATA hårddisk, kopierat över dem på en tom diskett, (och jag har prövat med drivrutinerna som följer med moderkortet, fick senaste från ASUS support också). Tryckt F6 i början av installationen valt WinXP alternativet. Det börjar bra, skivan läses av och filer börjar läsas in. men så inträffar det ovanstående...
Jag har även prövat att byta ut hårddisken mot en äldre IDE hårddisk men fått samma resultat. Laddade ner ett boot program till SATA hårddisken från tillverkarens hemsida som heter LifeGuard Tool. Använde det och kunde med hjälp av detta program formatera och partionera upp hårddisken hur jag ville, i det här programet som "installerade sig" eller startade upp via DDR minnet. Så felet verkar inte ligga i hårddisken eftersom moderkortet hittar den, jag har även formaterat den på låg nivå i RAID setup'en.

Förövr igt så har jag en helt ny dator utan något operativ system alls.
ASUS nForce2 Deluxe
AMD Athlon+3200
Samsung 512 MBDDR
Western Digital Caviar 200GB Seriel-ATA
m.m.

Är det nån som har några förslag....?
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..