1
Inget IP-nummer
Postat av Kajsa*(L) den 11 Juli 2006, 00:14
16 kommentarer · 162 träffar
Har suttit nu i några dagar på min dator och allt har flytit på fint utan prolem. Men så i kväll när min kära vän kommer hit med sin dator. Vi kopplar då in routern på mitt TELIA ADSL och allt funkar till en början.
Dock funkar inte hans direkt, men det är ju så det är ibland när man går från en router till en annan.
Vi RSar då både ruotern och modemet för att båda ska få rätt IP-nummer.
Från här så börjar problemet. Jag får aldrig rätt IP-nummer. Jag går in i CMD för att kolla upp det hela. Ipconfig /release och sen renew. Efter att jag gjort renew så kommer det upp att det saknas en fil, i själva CMD fönstret.
Efter det stannar min ip på 0.0.0.0
Samma gäller då naturligtvis nätmasken.
Vad ska jag göra för att fixa det hela? Vad kan vara paj, eller är det kanske bara några enkla inställningar?
Nya drivrutiner?
PLS hjälp!
// Kajsa-
P.S NEJ jag tänker inte installera om hela datorn, och jag tänker heller inte köpa ny dator. D.S
Dock funkar inte hans direkt, men det är ju så det är ibland när man går från en router till en annan.
Vi RSar då både ruotern och modemet för att båda ska få rätt IP-nummer.
Från här så börjar problemet. Jag får aldrig rätt IP-nummer. Jag går in i CMD för att kolla upp det hela. Ipconfig /release och sen renew. Efter att jag gjort renew så kommer det upp att det saknas en fil, i själva CMD fönstret.
Efter det stannar min ip på 0.0.0.0
Samma gäller då naturligtvis nätmasken.
Vad ska jag göra för att fixa det hela? Vad kan vara paj, eller är det kanske bara några enkla inställningar?
Nya drivrutiner?
PLS hjälp!
// Kajsa-
P.S NEJ jag tänker inte installera om hela datorn, och jag tänker heller inte köpa ny dator. D.S