1
BIOS failure, argh !
Postat av NdL den 27 November 2005, 14:24
5 kommentarer · 55 träffar
Hej hej, skulle uppdatera BIOS till mitt Msi k8n neo 2 platinum moderkort. för jag såg att det hade kommigt update till usb navet, för att et inte "suppertade" en del usb saker, och jag får nämligen inte en sak o fungera genom usb, så då tänkte jag att jag kunde uppdatera det.
Jag har nämligen uppdaterat det 2 ggr innan. så jag tänkte väll att det inte skulle bli några större problem.
Så jag gjorde en diskett med allting på.
och ställde om i bios att den skulle boota från disketten.
och sedan så startades skiten, och den installerade allt utan problem. men sen skulle datorn starta om, och då kom samma grej upp igenl. (installationsgrejen) och jag tänkte att - jag ska väll inte göra samma sak igen ?
så jag startade om datorn, och tänkte ställa om i bios att boota från hhd:n
MEN ! när jag tryckte på DELETE så blev det bara svart.
och när jag lät den boota från disketten och komma till installationsgrejen så hände det inget när jag tryckte på valfri tangent. Nehepp tänkte jag, och ändrade pinnen på moderkortet, så att man återställer CMOS.
och nu är det bara svart när man startar datorn, så min fråga är.
Vad ska jag göra :D
har inte pengar till ett nytt moderkort, och det borde ju finnas ett sätt att få det o bli normalt ;S
aja,, tack på förhand.
Jag har nämligen uppdaterat det 2 ggr innan. så jag tänkte väll att det inte skulle bli några större problem.
Så jag gjorde en diskett med allting på.
och ställde om i bios att den skulle boota från disketten.
och sedan så startades skiten, och den installerade allt utan problem. men sen skulle datorn starta om, och då kom samma grej upp igenl. (installationsgrejen) och jag tänkte att - jag ska väll inte göra samma sak igen ?
så jag startade om datorn, och tänkte ställa om i bios att boota från hhd:n
MEN ! när jag tryckte på DELETE så blev det bara svart.
och när jag lät den boota från disketten och komma till installationsgrejen så hände det inget när jag tryckte på valfri tangent. Nehepp tänkte jag, och ändrade pinnen på moderkortet, så att man återställer CMOS.
och nu är det bara svart när man startar datorn, så min fråga är.
Vad ska jag göra :D
har inte pengar till ett nytt moderkort, och det borde ju finnas ett sätt att få det o bli normalt ;S
aja,, tack på förhand.