Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Linux - the distro ?

Postat av draenor den 8 November 2005, 23:59
14 kommentarer · 108 träffar
Godkväll alla läsare. Här sitter jag nu i smyg i mörkret med endast datorskärmen som kastar ljus över rummet, och funderar på vad de olika linuxdistributionerna har att erbjuda (distro - läs distribution ~ os).

Själv sitter man med en cs server på FC4 med fluxbox som desktop. FC4 känns inte bara inte bara gigantiskt, utan det börjar med och mer likna ett av de os som kanske dominar idag, låt oss kalla detta windows. Syftet är inte att skapa en diskution om Linux vs Win eller någon annan plattform, utan min generella tanke leder mig in på spåret att FC4 är stort och okontrollertbart, likväl ett bra os med integrerade funktioner för det mesta man behöver idag.

Nåväl, det är inte vad jag vill kalla för hardcore, och samtidigt är endast kernel + desktop lite overkill när det gäller detsamma.

Vilken distribution tycker ni man ska köra, och varför är det så ? Övertyga mig med era bästa argument... Här kommer en exempellista ...

» Debian
» Fedora
» Mandriva
» Red Hat Enterprise
» Slackware
» SuSE
» Source distros
» Ubuntu

Själv lutar jag åt att gå över till ubuntu, men har ingen erfarenhet av det. Vore glad att slippa 'yum' :P

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..