1
Hjälp med formatering och
Postat av Fader den 5 Augusti 2005, 14:43
5 kommentarer · 50 träffar
Hej. Först och främst så ska jag tala om att jag inte är nån riktig hejare på sånt här.
Min dator knasar sig och jag måste formatera om den.
( Förmodligen för att jag blockerade svchost.exe i norton brandvägen för alltid och jag inte kan ta bort blockeringen men men...)
Jag har en Hp pavillion och jag fick inte med någon Xp-skiva vid köpet. Dock tror jag inte att jag behöver det, den kan vara inbyggd på datorn.
C: heter HP_Pavilion och är på tot 80 gb
D: heter HP_Recovery och är på 3.89 gb
Jag ska formatera C ( tror jag ) för att få allt att bli bra i gen.
Vad jag förstår så är en " Partion " ex C: / D: ect..
Vad jag egentligen undrar är om jag på något sätt kan fixa backup de viktigaste filerna och programmen jag ha lagrade på c så att dom inte försvinner när jag formaterar. Kan man skapa en ny exempelvis E: och lägga över allt man vill spara där?
Och går detta i så fall att göra i felsäkert läge?
C: heter HP_Pavilion och är på tot 80 gb
D: heter HP_Recovery och är på 3.89 gb
Jag ska formatera C ( tror jag ) för att få allt att bli bra i gen.
Vad jag förstår så är en " Partion " ex C: / D: ect..
Vad jag egentligen undrar är om jag på något sätt kan fixa backup de viktigaste filerna och programmen jag ha lagrade på c så att dom inte försvinner när jag formaterar. Kan man skapa en ny exempelvis E: och lägga över allt man vill spara där?
Och går detta i så fall att göra i felsäkert läge?