Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Diablo2 hänger sig när jag connectar til

Postat av Ronge den 3 Augusti 2005, 20:45
4 kommentarer · 104 träffar
Först av allt vill jag säga att jag inte visste i vilken kategori jag skulle skapa tråden i. So dont hate me!
Och ni som spammar skitsnack i varje tråd för att gå med i 1000-klubben hänvisar jag till www.lunarstorm.se

–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;–––– 0;––

Jag och några polare bestämde oss för att lira lite D2 (Diablo2) för skoj skull. Letade upp mina skivor och installerade det precis som vanligt. Allt funkade perfekt för alla mina kompisar, men inte för mig. Startade D2, tryckte på "Enter Battle.net" och den började patcha, allt funkade bra, skapade ett account, loggade in och gjorde en char. När jag sedan tryckte ok hängde sig spelet.
Så jag gick in i spelet igen, loggade in etc. Min gubbe som jag gjorde fanns i character select, men när jag loggade in med den krashade allt igen.
Förra gången jag lirade D2 hade jag en D-Link 604'a, den gick sönder så nu har jag nån Philips trådlös router. Så finurlig som jag är, gick jag in i den och öppnade port 6112 (Den porten som battle.net använder sig av.)
Startade D2, loggade in, valde char och denna gången kom jag faktiskt in i spelet! Så jag och mina kompisar joinade ett färdigt "game".
Fast i det "gamet" hade dom redan klarat alla quests så vi bestämde oss för att skapa ett eget. Men när jag tryckte på "Save & Quit" (knappen man hoppar ut ur "games" med. Så hänger sig allt precis som innan.

Eftersom WC3 också använde sig att Battle.net provade jag samma sak med det. Där kan jag joina "games." Fast sen när jag gick ut ur "gamet" så hittade jag inga games alls.
Jag provade installera WC3 förra veckan (dvs. innan jag hade öppnat port 6112.) och då hittade jag inga games alls. (Jag har inte heller spelat WC3 sen jag fick min Philips router.)

That's my story!

Jag vill kunna spela dessa spel precis som vanligt utan att behövs byta router. I WC3 räcker det med att logga in och ut från battle.net fast D2 krashar det och jag måste stänga av hela spelet för att gå in i ett nytt "game". Jag kan inte leva med det eftersom man behöver byta games rätt ofta i D2 ibland.
Jag har inte heller hört talas om någon som har liknande problem.

Tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..