Hej alla!
Jag har ett gammalt Geforce2 MX400 64 mb med nyaste DirectX 9.0c installerat, som är onödigt eftersom att kortet inte stöder den versionen. Jag vill istället installera DirectX 7 eller 8 för att (kanske) öka prestandan i spel. Problemet är dock att det inte går att installera någon utav dem utan 9.0c står kvar oavsett vad jag gör. Jag vet inte heller hur man avinstallerar 9.0c...
Så kan någon söt allvetare hjälpa mig att få version 7 eller 8 installerad, ni kanske rentav har en install för någon av dem?
Tack på förhand!
Rita en bild istället eller använd 0+0160 istället för mellanslag.
#2 Skummade snabbt igenom kraftparallellogramavsnittet. Förstod ärligt talat ingenting. Provet gick skitbra, min fråga var iaf sista mvg-frågan, den sidan lämnade jag blankt.
Du har fått ( om jag fattar nått ) den resulterande kraften av två olika krafter som repen uträttar. Varje rep har alltså 2 krafter som, en rakt upp en och sitt respektiva håll jämfört med vikten.
\o/ lite fantasi, blir krafterna för / , |_
Jo det har väl nåt med kraftparallellogram att göra, det var det jag var svagast på.
Jag tror iaf på din uppgift är att hitta krafterna som verkligen lyfter vikten rakt uppåt och se om de är större än tyngdkraften(mg) på tyngden för att se om repen orkar. Fast vet inte riktigt men det är min gissning =)