×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan inte installera/reparera Windows

Postat av messijH den 1 Juni 2016, 00:54
3 kommentarer · 847 träffar
Kan inte installera/reparera
Hejsan,

Satt och surfa helt vanligt på internet när datorn hängde sig så gjorde en helt vanlig restart. Det var då problemen uppstod.

Fick helt plötsligt fram en text där det stod "BOOTMRG is missing press Ctrl+Alt+Del to restart testade det funkade givetvis inte.

Efter det testa jag sätta in Windows 7 skivan för att köra en reperation. Detta funkade inte alls. Det kom fram en text som sa följande "Den här versionen av alternativ för systemåterställning är inte kompatibel med den version av Windows du försöker reparera. Försök att använda en återställningsdisk som är kompatibel med den här versionen av Windows." Har original Windows 7 ultimate 64 bit köpt från affär.

Efter det tänkte jag då får jag formatera hela datorn men det funkar inte heller utan när jag trycker på att installera mitt Windows 7 på min SSD står det följande. "Det går inte att installera Windows på denna disken. Den valda disken har partitionstypen GPT"

Och för att kunna ändra partitionstyp måste jag använda Windows kommando men då måste jag ju komma in på själva reparations menyn på Windows skivan.

Snälla är det någon som vet hur jag ska göra för att kunna fixa detta?

Med vänliga hälsningar

Mattias
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..