Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En gång för alla

Postat av HårigAnanas den 3 Maj 2016, 17:46
8 kommentarer · 807 träffar
Tjena.

Eftersom jag inte än hittat en lösning på mitt problem varför cs go inte känns smooth i 144hz, även fast jag har frågat och frågat så finner jag aldrig lösningen, så nu frågar jag er en gång för alla!
Vad kan jag göra?!

(Har testat byta resolution i CS, installerat om grafikdrivrutinerna, har 144hz inställt i kontrollpanelen + använder DVI-DL kabel.)

ASUS VG248QE 144HZ är det jag använder.

Mina launch options:
-console -high -threads 4 -novid +exec autoexec.cfg (eventuellt -refresh 144)

Min autoexec.cfg:
m_rawinput 1
cl_forcepreload "1"
fps_max 0
fps_max_menu 300

Mina datorspecs:
CPU: Intel Core i5 4690K 3,5GHz (stock kylare)
GPU: MSI Radeon R9 380 Gaming HDMI DP 2xDVI 4GB
Moderkort: Gigabyte GA-Z97P-D3
RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
PSU: EVGA 500W
SSD: Samsung 850 EVO Series MZ-75E120B 120GB
HDD: WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB

Som jag skrev ovan så använder jag DVI-DL kabel, skulle det kunna bli skillnad om jag testar att använda en DP-kabel? Snälla hjälp mig. Detta stör mig så otroligt mycket, känns som att bränna pengar när inget fungerar. För det är bara i CS det inte är bra, windows fungerar utmärkt och jag känner 144hz på skrivbordet.

Tack!
Uppdatering skriven 4 Maj 2016, 21:07
Jag kollade i AMD Catalyst panelen (Ja, jag har nyaste drivrutinerna, alltså amd crimson software.) så såg jag detta: https://gyazo.com/1ea84ff3ebc1dee5ef4fe6f6f37cc833

Vad gör jag?

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..