×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inget ljud vid samtal/folk kan ej höra mig (IPHONE 6)

Postat av REEZT den 20 Mars 2016, 13:38
6 kommentarer · 11 339 träffar
Tja!

Har haft några extremt jobbigt problem sedan i fredags med min iPhone 6.

Mikrofonen verkar inte funka alls, det hörs inget när man spelar in videos med vanliga kameran eller snapchat.
Folk hör mig inte när jag ringer, det går inte att spela in ett röstmemo, då inspelningsknappen är "gråfärgad" så går alltså inte att trycka på den.

Problem nummer två då, jag hör heller inte folk när jag försöker ringa, det är helt tyst, kan inte heller trycka på högtalar knappen, då även den är "gråfärgad" och inte går att trycka på.

Det går att spela musik via Spotify, spela upp videos på Snapchat, facebook, instagram osv, då hör jag som vanligt med högtalaren, försöker man koppla in headset till telefonen, så händer inget, den spelar fortfarande upp ur högtalaren.

Vad jag försökt med: Återställa telefonen (Dock ställde jag inte telefonen med min säkerhetskopia direkt).
"Rensa" från damm, var knappt något, startat om, hittar inget på google, förutom Apples värdelösa troubleshooting.

Någon som har haft samma problem eller har någon lösning till detta djävulska problem som drabbat mig!

Tack på förhand!

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..