1
Windows kraschade pga strömavbrott
Postat av alvarmo den 4 December 2015, 18:01
4 kommentarer · 482 träffar
Tjena, har ett litet problem angående Windows. Byggde datorn ihop med en kompis, som hade alla kunskaper om vad som skulle göras. Bland annat så laddade han ner windows på ett USB och installerade det på datorn.
Men nu efter 5 veckor så kraschade windows efter att datorn stängdes av pga strömavbrott. Så efter att strömmen kom tillbaka och jag skulle starta den igen så kommer det upp i windows starthanteraren denna text: ''Det gick inte att starta Windows. Detta kan bero på en ändrin i maskin- Eller programvara som har utförts nyligen. Så här korrigerar du problemer:
1. Sätt i installationsskivan för windows och starta om datorn.
2. Välj Språkinställningar och klicka på nästa
3. Klicka på reparera datorn''
Men eftersom jag inte äger någon installationsskiva så skulle jag behöva hjälp med detta.
Tack för svar! :)
Men nu efter 5 veckor så kraschade windows efter att datorn stängdes av pga strömavbrott. Så efter att strömmen kom tillbaka och jag skulle starta den igen så kommer det upp i windows starthanteraren denna text: ''Det gick inte att starta Windows. Detta kan bero på en ändrin i maskin- Eller programvara som har utförts nyligen. Så här korrigerar du problemer:
1. Sätt i installationsskivan för windows och starta om datorn.
2. Välj Språkinställningar och klicka på nästa
3. Klicka på reparera datorn''
Men eftersom jag inte äger någon installationsskiva så skulle jag behöva hjälp med detta.
Tack för svar! :)