Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Uppstartsproblem

Postat av BRAD FITT den 26 Oktober 2015, 22:42
1 kommentarer · 356 träffar
Hej!

Jag har stött på problem med min dator sen 2 veckor tillbaka. Problemet är att jag inte får något livstecken i varken skärmen eller musen och tangentbordet. Det hela började med att datorn startade om sig 3-5 gånger vid uppstart för att sedan visa en bild på skärmen med texten "dual bios" och sedan abrupt stängas ner och starta helt som vanligt - utan problem. Jag blev ju självfallet less på detta så jag började söka lösningar. Något som någon skrev var att disabla moderkortets interna grafikkort lntel HD graphics. Sagt och gjort gjorde jag det. Efter det fick jag ingen som helst bild under uppstart. Efter cirka 50-60 försök lyckades jag i alla fall ta mig in i felsäkert läge och åter aktivera intel HD g.
Tyvärr kvarstår problemet med att skärmen och tbord och mus är livlösa. Mirakulöst nog fick jag igång min dator igår utan att veta hur. Idag sitter jag här igen, trött och irriterad och försöker få igång skrället!

Jag har testat följande saker(kanske måste göra om dem(?)):

Tagit ur grafikkortet och testat pluggat monitor till integrerade kortet.

resetat bios mha att ta ur cmosbatteriet.

testat olika utgångar för diverse komponenter.

Kollat glappa kablar i datorn.

Uppdaterat drivrutiner till grafikkortet.

bytt pciekontakter till GPU.

Det är ingen uråldrig dator. Det sitter ett gtx 760, i5 4590k, gigabyte kort från åren däromkring, relativt schyssta ram-minnen samt en 250gb ssd från samsung.

Jag hoppas och vill tro att det är något jag kan få hjälp med!
Tack för mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..