×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

DVI kabel = no signal v2.0

Postat av Monkey D. Luffy den 1 Februari 2015, 19:11
2 kommentarer · 516 träffar
Hoj!

För drygt en månad sedan så köpte jag mig en 144hz'are och hade problem från första början, lyckades få bild med den första timmen och allt gick bra men sen försvann bilden och fick inte tillbaka den, testade att köpa en ny skärm idag och se om jag kunde få den att funka (tänkte om det kanske var skärmen det var fel på), men icke. Får ingen bild (signal) med denna heller, då är det ju grafikkortet/mjukvaran som spökar kan jag känna.

Och har svårt att tro att jag är den enda som haft/har problem med detta.

När jag använder mig av DVI kabeln och startar datorn så ser jag Asus loggan, jag ser Windows loggan men så fort jag ska komma in till skrivbordet så blir det svart och står "No signal" efter några sekunder, om om skärmen byter signal eller något.

Vad tror ni felet kan vara? Börjat bli otroligt trött på detta och vill ju kunna spela med min nya skärm i 144hz som den ska spelas.

Använder mig av ett GTX 980 om det gör någon som helst skillnad, någon grym jävel här som kanske har en lösning?!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..