Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Formatera datorn

Postat av DenNovisaSnusaren den 19 Maj 2014, 13:23
1 kommentarer · 275 träffar
Tjena, nu är det så att nånting knasigt har hänt med min speldator och det verkar inte gå att fixa. Jag kan gå inte i datorn, men det finns en massa funktioner som inte fungerar (T ex att använda webbläsaren.), dock orkar jag inte gå in i detalj då jag har gjort det på Microsofts forum och redan. I alla fall så är det garanterat ett mjukvarufel så därför hade jag tänkt formatera datorn och reseta allt till fabriksinställningarna och få en ny start. Jag är dock ingen höjdare när det kommer till BIOS och OS och sånt där då jag aldrig ens installerat ett operativsystem och då tänkte jag se till att allt går rätt till.

Mitt operativsystem är Windows 7 Home Premium 64-bit och jag köpte det för ca 1000 spänn tillsammans med min speldator (Det är en custom build.) och de som byggde datorn installerade operativsystemet åt mig och jag behövde bara aktivera Windows 7 inom 60 dagar eller nått med en kod jag fick på en CD. På CD:n står det "Endast avsedd för nya persondatorer, innehåller Windows Anytime Upgrade, innehåller Service Pack 1, 64-bitars programvara, DVD." och på baksidan av fodralet finns ett klistermärke där det står "Windows (R) 7 Home Prem OEM Software, Product Key *****-*****-****, (etc.)" och sen två streckkoder.

Om jag har den skivan har jag då allt jag behöver för att verkligen kunna få bort allting från datorn så att det är precis som när jag fick den? Jag känner mig paranoid att jag inte har rätt version så att jag kan formatera datorn fast inte installera Windows igen för att den är förbrukad eller nått, som sagt vet jag inte mycket om OS.

Tack på förhand.

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..