Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fel på mitt nätverks kort eller router?

Postat av A$VP EpAñ den 17 Oktober 2013, 12:10
13 kommentarer · 392 träffar
Tja, jag har flyttat för någon månad sedan och fått en ny bredbandsleverantör. Alltså bredbandsbolaget. Allt var frid och fröjd till ett problem uppstod som jag inte hade där jag bodde innan...
Min dator tappar nämnligen kontakt med min router nästan varje gång jag har mer en 3 filkar öppnade i chrome eller när jag har Wow/Dota2 igång. Kommer det en gul triangel på datorskärmen i hörnet i taskbaren efter ett litet tag. För att lösa detta brukar det räcka med att stänga ner chorme eller att sätta datorn i strömsparläge i cirka 2 sekunder. Detta är oerhört irriterande eftersom att jag inte kan spela spel online utan att förstör för dem jag spelar med igenom mitt DC:ande i den korta tiden det tar att sätta datorn i strömsparläge i 2 sekunder och sedan "väcka" den igen.
JAg ahr ringt till bredbandsbolaget och frågat varför detta sker. Svaret jag fick var att antingen min Nätverkskabel var dålig eller att mitt nätverkskort hade gamla drivers. Jag har köpt ny nätverkskabel och installerat de senaste drivers:erna till mitt nätverkskort. Ändå händer detta. Så jag Formaterade min HD i hopp om att det skulle lösa sig. Men tyvärr ingen lycka där heller.
Så nu har jag ring Bredbandsbolaget igen och frågat vad jag ska göra åt saken.
Få ett ganska luddigt svar att det kan vara mitt moderkort som det har blivit nå fel på. Och att jag ska prova med att ringa tillverkarens support.
Så nu undrar jag om någon annan haft detta problemet?
Jag har förövrigt ett Asus P8H67-V moderkort.
Själv skulle jag vilja prova med en ny router men de säger att det inte ska vara något fel på routern vi har fått.

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..