Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Windows problem, startar ej.

Postat av g3e3b den 4 Oktober 2013, 08:48
1 kommentarer · 327 träffar
Hej hallå! Har ett par problem, och det lyder som följande:

Köpte en ny dator tidigare i veckan efter att ha rullat på skräp i ett par år. Denna äldre dator hade en hårddisk med Windows på som jag genast flyttade över till den nya för mer plats och för att inte behöva installera Windows på den nya disken. Till min förvåning så fick jag dock ändå nytt Windows på min nya disk av vad jag förstått (den skulle installera och ha sig, upplösningen återställd, etc.) och vid det tillfället så fungerade båda diskarna med Windows.

Sedan så köpte jag en ny disk, och skulle köra tillbaka den äldre till min äldre dator för att hålla den funktionabel och på så sätt ha Windows på 2 datorer.

Meen som vi alla vet så funkar det sällan som man vill. Nu funkar inte någon av diskarna, oavsett hur jag kopplar i vilken dator osv.

Den ena disken får bluescreen direkt efter "Starting Windows" och sedan när den startat om så får jag valet att "Launch startup repair" vilket hjälper mig absolut ingenting. Den söker efter problem i några sekunder och säger sedan att inget är fel.

Den andra startar Windows och går in i fujitsu recovery-tjosan. Väl där så funkar varken tangentbord eller mus (har prövat alla portar olika möss etc etc) men de funkar i BIOS. Tror dock inte det spelar någon som helst roll, eftersom tidigare fungerade tgbord och mus där men den behagade enbart att starta om sig själv efter recoveryn var klar och göra samma sak om och om igen.
Kanske bör tilläggas att det är inte äkta Windows., har ingen recovery skiva eller någon sådan dynga.

Har suttit och klurat och drygat med detta i ett par dagar nu, hyfsat kluven. Vad göra? Finns det något alternativ utöver att hitta någon med en windowsskiva?
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..