1
Vill lära mig programmera!
Postat av THE AVIATOR den 1 Augusti 2013, 18:01
21 kommentarer · 282 träffar
Hej,
Jag har under hela mitt liv egentligen viljat lära mig programmera men aldrig tagit tag i det.
Jag har kunskap när det gäller datorer ( sätta ihop en dator m.m ) men vill lära mig hur en dator fungerar rent mjukvarumässigt och älskar att lösa problem!
Jag har läst väldigt mycket på nätet men alla skriver olika hela tiden, det jag vill lära mig göra är följande:
- Avancerade spel ( jag vill vara den som ser till att tex karaktärerna gör si när man trycker på knapp "A" ex )
- Programmera program ( Allt ifrån en valutaomvandlare till miniräknare )
-
Nu vet jag att det finns otroligt många språk ute, men det jag vill lära mig är den som "bransch programmerare" använder.
Det jag behöver är:
- Det språket som är mest lämpat för större och mer avancerade spel
- Boktips, tutorial tips etc
- En förklaring, inte tex "C++" utan varför just det språket.
Jag har under hela mitt liv egentligen viljat lära mig programmera men aldrig tagit tag i det.
Jag har kunskap när det gäller datorer ( sätta ihop en dator m.m ) men vill lära mig hur en dator fungerar rent mjukvarumässigt och älskar att lösa problem!
Jag har läst väldigt mycket på nätet men alla skriver olika hela tiden, det jag vill lära mig göra är följande:
- Avancerade spel ( jag vill vara den som ser till att tex karaktärerna gör si när man trycker på knapp "A" ex )
- Programmera program ( Allt ifrån en valutaomvandlare till miniräknare )
-
Nu vet jag att det finns otroligt många språk ute, men det jag vill lära mig är den som "bransch programmerare" använder.
Det jag behöver är:
- Det språket som är mest lämpat för större och mer avancerade spel
- Boktips, tutorial tips etc
- En förklaring, inte tex "C++" utan varför just det språket.