Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikdrivrutiner! hjälp!

Postat av Styltbralla den 5 Juni 2013, 12:21
4 kommentarer · 413 träffar
Tjenare!

Har nyss omformaterat min dator och blev därför tvungen att ominstallera alla drivrutiner osv.

Nu har jag kommit till det problemet att Grafikkortet överhettas då jag antar att det är strul med drivrutinerna. Hade detta strul när jag köpte datorn för två år sen också, så därför är jag säker på att det är någonting med mjukvaran. Alltså inte fel på grafikkorten eller så.

Innan omformateringen funkade allt jättebra. Kan också säga att jag har dubbla (två) stycken AMD Radeon HD 6870 PCIe.

Har försökt att lösa detta problem genom att ladda ner olika slags drivrutiner, gamla som nya på deras hemsida men ingenting har fungerat ännu. Har ingen aning om vad jag ska göra härnäst. Datorn funkar annars felfritt utan drivers till grafikkortet.

Det som händer är alltså att jag ligger på ca 50-55 grader i startskärmen, när jag då startar t.ex facebook går grafikkortet upp till hela 100 grader.

Någon som kan hjälpa mig med detta? Tack på förhand.

Har också fått två olika drivers ser det ut som, när jag går in i "overclockfliken" i AMD Catalyst control center finns det två alternativ att välja på, en som det står AMD 6800 series [PCI9119] som är min skärm, och en som det bara står AMD 6800 series, någonting verkar skumt.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..