Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikrutin slutar funka.

Postat av Emerit den 2 April 2013, 23:54
8 kommentarer · 574 träffar
Sitter här arg och förbannad, vet fan inte vad jag ska ta mig till. Datorjäveln har lekt lite för mycket för att jag ska kunna hantera denna situation så nu vänder jag mig till er.

Problemet är att kontakten mellan skärm och dator tappar kontakt. Detta händer på ett mellanrum på 5-10sek. Skärmen blir svart och sen efter 10sek så kommer allt tillbaka. Jag har gjort en systemåterställning för att se ifall det är en grafikrutinen som fuckar ur, men det var det inte.

Jag har en skärm som enbart klarar av VGA och mitt grafikkort klarar endast av DVI och HDMI. Givetvis använder jag adapter. Kan det vara någonstans där det inte riktigt funkar eller är grafikkortet slut? Sitter på den här datorn nu och funkar bara fint med felsäkertläge. Jag har testat annan skärm med en DVI kabel men kunde inte fastställa att det var problemet(min bror ville ha tillbaka sin skärm så fort som möjligt).

Någon som besitter mer kunskap om detta och kan hjälpa en person i nöd?

Tack på förhand! =)

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..