Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårddisk borta efter crash?

Postat av annannas den 7 December 2012, 12:38
3 kommentarer · 169 träffar
Hej, dagen började med att jag drog igång datorn och fick något meddelande om boot fel eller liknande och att jag skulle trycka ctrl+alt+delete för att starta om datorn. Gjorde det x antal gånger och tillslut gav jag upp så jag tänkte omformatera. Kommer in i windows 7 installen och väljer språk osv trycker advanced för att formatera hårddisken. Formaterar min ssd och ska då börja installera w7 men jag får då ett meddelande där det står: "Windows cannot be installed to this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed to GPT Disks. Det här meddelandet stod på både min ssd på 120gb och min vanliga hårddisk på 1tb. Efter lite googlande hittade jag någon inställning i bios som fick det att fungera men nu när jag är inne på datorn finns inte min hårddisk på 1tb ? Någon som vet hur jag ska lösa det här ?
tack på förhand.

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..