Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Allvarligt problem - USB-portar

Postat av SehliN den 27 Augusti 2012, 01:45
4 kommentarer · 384 träffar
Hej!

Har ett väldigt irretersamt problem som uppstår ganska ofta. Ska nu berätta vad som händer och ni kanske vet hur man åtgärdar problemet.

Jag använder mig utav en stationär, som jag har bytt moderkort+grafikkort+ram+proce ssor i för ett par månader sedan.
Använder mig utav en QPAD 5K (mus) & Lycosa (tangentbord).

Nu har jag börjat märkt av problem som uppstår.
I början var det att musen la av i någon sekund (usb ljud, ut > in, ni vet nog hur det låter). Nu börjar det bli oftare och längre. En gång i timmen så slutar mus+tangentbord att fungera, men ljudet fungerar fortfarande (eftersom det är inte är usb, bevisar att något är knas). Då måste jag restarta datorn för att få det att fungera OCH dra in > ut kablarna.

Tangentbordet börjar blinka som ut i fan och musen går inte att ändra sens på (finns 2 knappar att ändra sens, dem lyser olika).

Jag har testat:

* Bytt USB-port
* Kollat om någon kabel är glapp
* Tryckt dit moderkortet och nätverkskortet (ser ut som det ska)
* Tom testat en annan mus, en nyare version och uppstår samma problem.
* Rensat datorn, virussökt efter spyware och annat skit men problemet kvarstår.

Jag vill allt förutom att formatera om datorn, så har ni några tips så kläm gärna fram. För formatering är mitt sista altenativ.

Föresten, det går inte att köra tangentbordet i NÅGOT annat usb-uttag än 2 st längst upp på baksidan.
Lär väl behöva gå in i BIOS och kolla om varje usb är aktiverad för allt osv? Känns inte riktigt som det. PS. Det är inte produkterna det är fel på som nämn innan.

Tacksam för all hjälp!

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..