×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telias support - värre än värst

Postat av sebyao den 18 Augusti 2012, 14:56
34 kommentarer · 2 170 träffar
Tjenare.


För ett tag sen köpte vi hem ett VDSL-bredband på 30mb från Telia, det skulle levereras den 8:e augusti. Detta blev såklart försenat, och kom fram den 13:e.


Routern är av modell Thomson TG789vn och går varken manuellt att stänga av interleaving(pingfilter) eller att brygga. Har nu ringt 3 gånger till Telias support för att få detta fixat, första gången skulle killen "fixa det", andra gången skulle han också fixa det, och tredje gången fick jag veta att jag var i teknisk support och det kan ta upp till tre jävla dagar att stänga av ett pingfilter. Detta samtal gjordes på onsdag, dvs det har passerat tre dagar inklusive dagen jag ringde nu, och inget pingfilter är avstängt.


Så min bild utav Telia är ju då, att dem suger pung på alla sätt möjliga. Någon annan som har vart med om liknande problem? De flesta leverantörer stänger av pingfilter med ett knapptryck eller två, men för telia tar det minsann tre dagar utan att ha rört ett jävla finger. Suck...

Telia

49 personer har röstat
Föregående tråd

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..