Halloj fragbite!
Söker gratis mjukvara eller mjukvara som går att "fixa" gratis som funkar till att göra väldigt simpla beats.Genren jag är intresserad av är först och främst hiphop.
Det ska även vara väldigt simpelt att använda då jag inte är speciellt kunnig inom sådant. Vill inte ha massa överflödiga effekter och krångel utan bara lite olika instrument som man simpelt drar ner och lägger ut så som man vill ha det
http://www.youtube.com/watch?v =cHaGN0SwaCA
Något sånt vill jag kunna få det och låta och gärna på ett väldigt simpelt sätt som sagt.
Ni får ursäkta att jag förklarar lite halvkasst.
Diskutera fritt kring vilka program som är bäst inom att göra beats och liknande, motivera gärna varför.
Det finns Cubase, FL Studio, Ableton Live, Logic Pro ( om du har en mac). Själv så andvänder jag FL Studio.
Det enda jag kan säga är att du laddar ner lite basic VST's. Kanske Nexus, Några drumkits etc.
Sen så sitter du bara och övar och kör. Kolla upp tuturials på youtube för saker du inte förstår eller vill lära dig hur man gör etc. Fokusera på arrangemang till låten först, sedan lär dig mixa lite lätt ( EQ'a / Compressor )
Lycka till!