1
Operativsystem Win7 vs. Vista
Postat av Lullig den 25 Juli 2012, 19:41
6 kommentarer · 277 träffar
Kan inte riktigt så mycket när de gäller OS(hur det verkligen fungerar), jag sitter på en dålig laptop, köpt 2006-07. Jag har nu Windows 7 ultimate, 32-bitars. Det har varit Vista på denna förut, men omformaterade och ville testa om win7 funkade bättre. Som det gör litegrann, men seg ibland, och verkar inte läsa program/spel så snabbt, kan det vara fatt med Windows7 så klarar den inte riktigt av det? Utan är gjord för Vista? Att den får jobba hårdare med Win7 alltså.
Compinf. OS: Windows 7 Ultimate, SP1 – CPU: AMD Athlon QI-46 (at 2100 MHz) – Memory usage: 1731/2815 MB(3.0GB) (61%) – Graphics: nVidia GeForce 8200M G (1366x768x32bit 60Hz)
Jag vet att denna laptop är dålig, men den klarar av CS 1.6, HoN och LoL. Den fungerar iaf.
Den blir ju iofs väldigt varm, men har lagt upp den på två plattskivor så den får mer luft, och har oftast fönstret öppet.
Så om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med ett svar.. ska jag testa formatera om med Vista eller kan jag göra några inställningar för att få den att fungera lite bättre.
*Kom inte med dumma kommentarer som "Köp en ny dator", "Släng den".. osv.
Använder denna dator tills jag får råd att bygga en monsterdator.
Tack på förhand.
mvh Lullig
Compinf. OS: Windows 7 Ultimate, SP1 – CPU: AMD Athlon QI-46 (at 2100 MHz) – Memory usage: 1731/2815 MB(3.0GB) (61%) – Graphics: nVidia GeForce 8200M G (1366x768x32bit 60Hz)
Jag vet att denna laptop är dålig, men den klarar av CS 1.6, HoN och LoL. Den fungerar iaf.
Den blir ju iofs väldigt varm, men har lagt upp den på två plattskivor så den får mer luft, och har oftast fönstret öppet.
Så om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med ett svar.. ska jag testa formatera om med Vista eller kan jag göra några inställningar för att få den att fungera lite bättre.
*Kom inte med dumma kommentarer som "Köp en ny dator", "Släng den".. osv.
Använder denna dator tills jag får råd att bygga en monsterdator.
Tack på förhand.
mvh Lullig