Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

mvk-problem med vlc

Postat av Gahlster den 12 April 2012, 13:12
0 kommentarer · 156 träffar
När ljudet och tangentbordet la av på min förra dator var det dags att skaffa en ny. In between lånade föräldrarnas gamla laptop. Där fick jag installera vlc och där funkade det som det skulle, inga problem med mkv-filer eller några andra alls.

Nu är en ny dator införskaffad och det mesta installerat osv. Kollade en 480 mkv-film och noterade att det var lite irriterande smålagg och det blev lite "storpixlat" ibland. Tänkte inte mer på det eftersom jag antog att det kunde vara någon tillfällighet även om det var lite småskumt. När jag körde en 720 mkv-film så blev dock dessa problem mycket större och det var helt meningslöst att se på det. Tog ett tag innan jag kom på att båda dessa filer var mkv samt att avi-filer funkade precis som de ska.

Alltså måste det vara nått vajsing för min nya dator att köra mkv-filer via vlc. Har just nu ingen annan mediaspelare installerad och skulle uppskatta om det kunde ges förslag på lösningar. Är det något pillande som krävs så förklara gärna som om jag vore en treåring, så slipper jag ställa en massa följdfrågor. ;)
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..