1
Byta moderkortet!
Postat av simppE den 16 Februari 2012, 18:03
6 kommentarer · 127 träffar
chaa!
Har en gammal dator som moderkortet gav upp kontraktet för några dagar sen.
Tänkte uppgradera den lite men behöver ingen monster speldator.
Budgeten är väldigt tajt därför vänder jag mig till er.
Nuvarande delar:
gpu: ATI Radeon X1950PRO (Skit, men duger till de flesta spel jag spelar.)
cpu: AMD Athlon x64 6000+ AM2
ram: 2GB DDR2 800mzh
Sen chassi dvd-läsaren och nätagget duger fortfarande :>
Iallafall, ska som sagt inte ha någon monsterdator utan bara lite uppgraderingar.
Min budget ligger på ca 1200kr.
Så jag tänkte om man skulle köra på ett moderkort samt ett par nya RAM stickor på 4GB? Värt att nämnas att jag kör XP och i senare läge kanske uppgraderar det.
Tänkte på ett AsRock N68C-S. Det stödjer min processor och DDR2 och DDR3 minnen. Undrar om det går med en AM2 processor och DDR3 minnen? Sett olika saker om den saken.
Nu hamnade tråden på Mjukvara, kanske var blind men hittade inte hårdvara trots att jag bläddrade igenom listan 4 ggr.
Tack!
Har en gammal dator som moderkortet gav upp kontraktet för några dagar sen.
Tänkte uppgradera den lite men behöver ingen monster speldator.
Budgeten är väldigt tajt därför vänder jag mig till er.
Nuvarande delar:
gpu: ATI Radeon X1950PRO (Skit, men duger till de flesta spel jag spelar.)
cpu: AMD Athlon x64 6000+ AM2
ram: 2GB DDR2 800mzh
Sen chassi dvd-läsaren och nätagget duger fortfarande :>
Iallafall, ska som sagt inte ha någon monsterdator utan bara lite uppgraderingar.
Min budget ligger på ca 1200kr.
Så jag tänkte om man skulle köra på ett moderkort samt ett par nya RAM stickor på 4GB? Värt att nämnas att jag kör XP och i senare läge kanske uppgraderar det.
Tänkte på ett AsRock N68C-S. Det stödjer min processor och DDR2 och DDR3 minnen. Undrar om det går med en AM2 processor och DDR3 minnen? Sett olika saker om den saken.
Nu hamnade tråden på Mjukvara, kanske var blind men hittade inte hårdvara trots att jag bläddrade igenom listan 4 ggr.
Tack!