1
Internet ping problem - telia - gbg
Postat av erKoftw den 23 December 2011, 13:50
8 kommentarer · 472 träffar
Hej
Har bott i Frölunda hela mitt liv, men har flyttat till Torslanda här i Göteborg för bara några månader sedan, pingen har väl varit helt ok sen vi flytta hit, 30-40 kanske, men i mitt förra hus hade jag aldrig högre än 15.
Har även nu en ny dator.
Men nu har pingen varit konstant från och till 250-400 i 5 dagar, och får följande resultat på bredbandskollen.se:
Ta emot filer, 4.61 mbit / sek
Skicka filer, 0.58 mbit/ sek
Svarstid 43 MS , LEVERANTÖR TELIASONERAAB, Uppkopplingstyp VIA TELEJACKET ADSL 6-8 MBIT/S ADSL
DITT MÄTRESULTAT ÄR DÅLIGT.
Finns det något jag kan göra eller är det bara att vänta på svar från TELIA?
Vilket bredband föreslår ni att jag skall byta till om dem inte fixar problemet?
Någon som bor i Torslanda området som kan tipsa om vad ni har? - bor i villa.
/erKo
Har bott i Frölunda hela mitt liv, men har flyttat till Torslanda här i Göteborg för bara några månader sedan, pingen har väl varit helt ok sen vi flytta hit, 30-40 kanske, men i mitt förra hus hade jag aldrig högre än 15.
Har även nu en ny dator.
Men nu har pingen varit konstant från och till 250-400 i 5 dagar, och får följande resultat på bredbandskollen.se:
Ta emot filer, 4.61 mbit / sek
Skicka filer, 0.58 mbit/ sek
Svarstid 43 MS , LEVERANTÖR TELIASONERAAB, Uppkopplingstyp VIA TELEJACKET ADSL 6-8 MBIT/S ADSL
DITT MÄTRESULTAT ÄR DÅLIGT.
Finns det något jag kan göra eller är det bara att vänta på svar från TELIA?
Vilket bredband föreslår ni att jag skall byta till om dem inte fixar problemet?
Någon som bor i Torslanda området som kan tipsa om vad ni har? - bor i villa.
/erKo