1
Återfå access av routern?! Hjälp!
Postat av Narthasol's den 5 Oktober 2011, 13:24
12 kommentarer · 135 träffar
Jag har för 3 veckor sen flyttat till Norge och bor nu permanent i en s.k Hybel (Familjer hur ut sin källarvåning till folk, i detta fallet; mig.). Här ingår bredband, vilket i överigt har fungerat klockrent sen jag kom hit. Men igår så märkte jag att jag inte kunde använda webbläsaren längre (?!). Det enda som kom upp var att familjens router (D-Link) nekar exakt ALLA sidor jag försöker gå in på, även google.se. Däremot kan jag använda skype, teamviewer osv. utan problem. Med andra ord så har jag tillgång till nätet. Det är bara webbläsaren som sätter pinnar i hjulet för mig.
Såhär står det när jag försöker komma åt nån sida:
FORBIDDEN WEB ACCESS
Access to this Web site is not allowed from this computer.
This page is not included in the router's Allowed Web Site List.
Jag antar att det förmodligen är herren i huset som av nån anledning glömt bort att han gett mig access från början och sen inte haft någon aning om vilket min dator är (man kan ju se detta i routern, vilka datorer det är som är anslutna till nätverket).
Min fråga; Eftersom pappan i huset inte ofta är hemma så tänkte jag fråga er om man bara inte kan byta namn på min dator och lura routern så att jag kan få access igen? Eller registreras min dator på något annat sätt i routern?
Snälla hjälp mig!
Asdött att inte kunna använda webbläsaren när man själv vill. Speciellt när man sitter uppe i nord-norge där det finns absolut inte ett skit att göra.
Tack!
Såhär står det när jag försöker komma åt nån sida:
FORBIDDEN WEB ACCESS
Access to this Web site is not allowed from this computer.
This page is not included in the router's Allowed Web Site List.
Jag antar att det förmodligen är herren i huset som av nån anledning glömt bort att han gett mig access från början och sen inte haft någon aning om vilket min dator är (man kan ju se detta i routern, vilka datorer det är som är anslutna till nätverket).
Min fråga; Eftersom pappan i huset inte ofta är hemma så tänkte jag fråga er om man bara inte kan byta namn på min dator och lura routern så att jag kan få access igen? Eller registreras min dator på något annat sätt i routern?
Snälla hjälp mig!
Asdött att inte kunna använda webbläsaren när man själv vill. Speciellt när man sitter uppe i nord-norge där det finns absolut inte ett skit att göra.
Tack!